Egitim ve ögrenme olarak okulların fabrikalaşması.

  Hiç yorum yok
Egitim ve ögrenme olarak okulların fabrikalaşması.

okul ile ilgili görsel sonucu

Egitim ve ögretim üzerine buldugum bu video yaklaşık iki yıl önce görmüştüm egitimci mıchel foucault konuşmasında bilginin sistemleşmiş hali olan okulun amacını ve okulların neden böylesine kasvetli bir havada varoldugunu bilginin degerine herkesin ulaşamayacagını ulaşırsa eer bunun herhangi bir degeri olmayacagını belirtmişti. Hernekadar ilginç bir noktadan baksa da aslında egitim ve ögretim bir toplumun temelini oluşturan en önemli yapıtaşlarındandır...

Böyle dememizin sebebi toplumsal ihtiyaçların giderilmesi yine bir başka insanın kazandıgı pratik fayda güden bilgilere baglı ancak bu bilgiler bizi aşırıya gittiginde makineleştirdigini gözlemledim hernekadar bu batı eksenli mantıksal fadacılık olsa da adına pragmatizm denilse de bilgi insan yaşamını geliştirecek onun yaşamını düzene katacak iyi anlamda etkileyecek her türlü benimseyişi kazandırır

Bir kere bilgili insan daha az korkmaya başlar korkudan kastım genel anlamda baglı oldugu devlet yöneticilerine itaat etse de hiyeragşik yapının üzerinde kurdugu baskının farklında olarak nerede yanlış oldugunu görebilme ve o baskının farkında olmayı gerektirir bunu en basit haliyle karanlıktan korkan birileri gibi düşünebiliriz eger biri evsizse, evi olsa da eger geceyse mutlaka karanlıgı görecektir deneyimleri ve tecrübeleri onun güneşin tekrar dogacagını bildirir işte bilginin insanı cesurlaştırması bu veya buna benzer birçok örnege dahildir

Genel tanıya bakarsak okumak ve okula gitmek karıştırılmaktadır bunun sebebi çogu okul bilincin degilde becerinin geliştirilmesi üzerine kurulu olmasıdır bu bir noktaya kadar gereklidir fakat büyük devrimler degişimler kültürel gelişimlerin olması için toplumların içinde yaşayan bireylerin bilincinin geliştirilmesi amaçlanmalıdır ancak bu sayede insanlık bütün gerçekligi saf aklıyla bilir ve gelecek için daha dikkatli adımlar atabilir.


Bahsettigim videoyu aşagıdan izleyebilir kanalı takip edebilirsiniz yaralı içerikler paylaşıyor




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder